torstai 24. elokuuta 2023

Postikorttijoulua

Minulla on tapana selailla antiikkiliikkeiden joulukorttitarjonta, koska vanhoissa joulukorteissa on niin ainutlaatuista tunnelmaa. Edellisessä postauksessa esittelin mieheni mummon jäämistöstä saamiani enkelikortteja. Aivan mahtavaa, että vanhemmat sukupolvet ovat sekä lähettäneet että säilyttäneet vanhat joulukortit. Vaikka olen kuullut joidenkin (itseni lisäksi) säilyttävän saamansa kortit, taitavat joulukortit olla vähitellen katoavaa kansanperinnettä.

Tässä tänä kesänä hankitut joulukorttilöydöt. Niin kaunista, vai mitä? 






Katsokaa tämän uudenvuoden kortin vasemman yläkulman yksityiskohtia. Hurmaavaa! 

Viimeisen kortin takana lukee Made in U.S.A. Kolmiosaisessa kortissa on kaunis ikkunaruutu.





4 kommenttia:

  1. Ajoissa olet liikkeellä, hyvä tulos. Ihanat kortit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen tällainen early bird. Eikä jouluun olekaan enää kuin 122 yötä. 😄

      Kortteja on hauska reissuilla bongata.

      Poista
  2. Huu, miten upeita kortteja! 😍 Mä oon samanlainen joulukorttihullu. Ostan kirppiksiltä semmosia 60-luvulta taaksepäin olevia kortteja ja myös joka vuosi uuden kattauksen uusinta hottia nykyaikaa. Mulla on sellanen vanha pieni Billnäsin kortistolaatikosto, jossa on ”vanhat joulukortit”, ”uudet joulukortit”, ”käyttämättömät uudet joulukortit” yms… 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava, että on muitakin jouluorttifaneja❣️ Kuulostaapa ihanalta laatikostolta. Pitäisikin hankkia myös uusia joulukortteja, kun ei niitä enää kovin monta saa postitettuna. 😄

      Poista